برگزاری جلسه هم اندیشی در ارتباط با نحوه همکاری و تعاملات بیشتر در راستای ترویج و معرفی ارقام مختلف برنج در دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه هم اندیشی دانشگاه با معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور با حضور دکتر تیموری رئیس دانشگاه، دکتر پیردشتی معاون پژوهش و فناوری، دکتر نعمت زاده رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان، دکتر شاهنظری مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت و مهندس اولادی مدیر مزرعه پژوهشی از دانشگاه و دکتر وحید خسروی و دکتر مرتضی نصیری  از معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران حضور داشته و در ارتباط با نحوه همکاری و تعاملات بیشتر در راستای ترویج و معرفی ارقام مختلف برنج به بحث و مشورت پرداختند.

در این جلسه دکتر خسروی معاون موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران با بیان اینکه تفاوت قیمتی برنج محلی و برنج پرمحصول کم شده است، به افزایش علاقمندی کشاورزان و فعالان بخش تولید به برنج پرمحصول اشاره نمود و بر ضرورت همگرایی بیشتر در بحث تولید بذر و تکمیل چرخه تولید آن در مناطق مختلف کشور به­ویژه مازندران به عنوان مهم ترین استان تولید کننده برنج پرداخت.

همچنین دکتر نعمت زاده رئیس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان با استقبال از همکاری دانشگاه با آن موسسه بر ضرورت همکاری ارگان های اجرایی در ترویج دستاوردهای دانشگاهی و ارتقای مستمر تولید بذر برنج اشاره نمودند.

 در ادامه دکتر تیموری رئیس دانشگاه نیز با بیان اینکه آنچه در محصول برنج اهمیت دارد علاوه بر افزایش عملکرد محصول، درآمد یک سال زراعی است که باید مد نظر قرار گیرد، بر ضرورت هم­افزایی و همکاری مجموعه های مختلف و حلقه های مختلف تولید و استفاده از بذور گواهی شده در راستای امنیت غذایی تاکید کردند.

در پایان مقرر شد نشست های تخصصی با حضور دستگاه های اجرایی و کشاورزان پیشرو در خصوص اهمیت و ضرورت نفوذ یافته های پژوهشی در چرخه تولید از جمله بذور اصلاح شده و گواهی شده با محوریت دانشگاه و تحقیقات برگزار گردد.