روابط عمومی پژوهشکده

بسمه تعالی
روابط عمومی پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان

امروزه تحولات فضای کسب و کار و نیز پیچیدگی‌های موجود در حوزه‌های مختلف فعالیت سازمان‌ها موجب شده است غالب سازمان­‌ها توجه ویژه‌ای به شناخت و ترسیم آینده مطلوب خود داشته باشند. در واقع آینده­ پژوهشی و ترسیم دورنما و به عبارتی ملاحظه قله­‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت، نقش کلیدی در مشی فعلی سازمان‌­ها دارد.
در این راستا توجه و تاکید صاحب نظران علوم ارتباطات در حوزه‌ها و بخش های مختلف فعالیت‌های ارتباطی طی سال‌های اخیر معطوف به نقش روابط عمومی­ ها در سازمان­‌ها شده است. همچنین نقش روابط عمومی در هدایت مسیر و روشنگری فعالیت‌های سازمانی بیش از هر چیزی حساسیت متخصصان و کارشناسان را نسبت به ابعاد مختلف روابط عمومی در سازمان‌ها و جوامع مختلف برانگیخته است.
بر کسی پوشیده نیست که در جوامع امروزی ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا می‌کند. بهبود کمی و کیفی فعالیت‎‌های سازمان، افزایش بهره‌وری از امکانات و نیروی انسانی در سایه انعکاس فعالیت‌های سازمان با جامعه و بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن میسر است.
در جوامع نوین روابط عمومی ها بیشترین دامنه ارتباطات و رسانه را دارند و به عنوان حلقه ارتباطی سازمان ها در جوامع دانش محور نقش بسیار مهمی ایفا می­‌کنند. هر چه این حلقه ارتباطی وسیع‌تر و محکم‌تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود موفق­تر خواهد بود. روابط عمومی ها باید استراتژی‌هایی را برگزینند تا بتوانند این حلقه ارتباطی سازمان را با جامعه دانش محور حفظ کنند.
در همین راستا روابط عمومی پژوهشکده ژنتیک و زیست‌­فناوری طبرستان با پوشش رسانه‌ای فعالیت‌­های پژوهشکده، کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و سمینارهای علمی، به روزسانی پایگاه اطلاع رسانی، تنظیم گزارشات دوره‌ای، برگزاری مراسمات، حضور در دوره‌های آموزشی، افکارسنجی، شرکت در نمایشگاه‌ها، طراحی، چاپ و نشر جزوات درسنامه­‌ای همایش‌ها و کارگاه‌ها، تشکیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی در صدد ایفای نقش خود در این مجموعه پژوهشی است.
آنچه مهم است لزوم وحدت و همدلی همه نیروها و ساماندهی صحیح امکانات و توانمندی‌ها برای رسیدن به اهداف سازمانی است که در سایه ایمان، توکل به خدا و همت و کار مضاعف محقق خواهد شد. ان شاءالله