برگزاری نشست تخصصی زیست فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

نشست تخصصی زیست فناوری و آثار آن در کشاورزیٰ محیط زیست و سلامت به همت ستاد توسعه زیست فناوری، پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این نشست با حضور ۴۰۰ تن از اعضای محترم هیات علمیٰ کارشناسان و دانشجویان و با ۶ محور معرفی تقسیم کار ملی زیست فناوریٰ زیست فناوری گیاهیٰ زیست فناوری ریز سازواره هاٰ کشاورزی مولکولیٰ زیست فناوری در پزشکی و سلامتٰ و زیست فناوری محیط زیست در روز سه شنبه ۲۸ آبان ۹۸ در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه برگزار گردید.  

در آیین افتتاحیه  دکتر همت اله پیردشتی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن برشمردن اهمیت زیست فناوری در عصر حاضر و آشنا نمودن عموم مخاطبان با این مفاهیم لزوم توجه روزافزون دانشگاهیان به این فناوری را یادآور شدند .

همچنین دکتر علی دهستانی دبیر علمی این نشست  هدف اصلی این برنامه را توسعه و ترویج ظرفیت ها و مزایای شاخه های زیست فناوری در ارتقای سطح زندگی مردم بیان نمودند و عنوان کردند مخاطبین این نشست عموم دانشگاهیان و جامعه هستند و سعی شد مباحث به صورتی ساده و ملموس ارائه شود. و زمینه های مختلف زیست فناوری و فرصت ها و تهدیدهای آن مورد بحث قرار گیرد.

سخنرانی آقای دکتر قربانعلی نعمت زاده رییس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان با موضوع کشاورزی مولکولی و در ادامه سخنرانی آقای دکتر علی دهستانی معاون پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان با موضوع وضعیت محصولات تراریخت در ایران و جهان و همچنین سخنرانی اقای دکتر شعبان خداشناس عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با موضوع چشم انداز بازار و تحقیقات زیست فناوری پزشکی در جهان درقسمت اول این نشست انجام شد.

در قسمت دوم این نشست از ساعت ۱۳:۳۰ با سخنرانی دکتر غلامعلی رنجبر عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با موضوع واردات تراریخته آریٰ تولید تراریخته نهٰ چرا؟ اغاز و در ادامه دکتر حسین عسگری عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع بیوتکنولوژی میکروبی امنیت و سلامت و پس از ایشان دکتر حسین شاهسوارانی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع کاربرد های نوین زیست فناوری حیوانی در خدمت انسانٰ چسب های زیستی تا تولید اعضای بدن انجام گرفت و در انتها پرسش و پاسخ توسط دانشجویان و حضار انجام شد.