مراسم تکریم و نکوداشت فرهیختگان و چهره های فاخر علمی استان استاد گرانقدر جناب آقای دکتر قربانعلی نعمت زاده قراخیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراسم تکریم و نکوداشت فرهیختگان و چهره های فاخر علمی استان استاد گرانقدر جناب آقای دکتر قربانعلی نعمت زاده قراخیلی با حضور مسئولین کشوری و استانی، روحانیون، اساتید، نخبگان و جمعی از دانشگاهیان با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آمفی تائتر شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

آیت الله معلمی نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کردند جامعه ای که خداوند به آنها دانشمندانی را اهدا کرد جامعه باید اهل تشکر و قدردانی باشد این مراسم بسیار ارزنده است و از همه برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تجلیل تشکر می کنم.

ایشان ضمن اشاره به اینکه تکریم دانشمندان تکریم علم است اظهار داشت، تکریم دانشمندان تکریم نظام هستی است خداوند رحمان همه چیز را برای انسان آفریده و انسان را برای عبئدیت و بندگی خلق کرد . وی در ادامه گفت معنای ربودیت و بندگی این نیست که خداوند رحمان ، نعمت داده است و عوض می خواهد. عبودیت و بندگی باعث رشد انسان می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از دستاورد های انقلاب اسلامی جریان نخبه پروری است افزود از دستاورد های انقلاب است که رهبر انقلاب با جوانان ، دانشمندان و نخبگان نشست و جلسات انس و صمیمی با آنها برگزار می کند.

معلمی در ادامه با اشاره به ویژگی های برجسته اخلاقی ، رفتاری و علمی بیان داشت اگر دکتر نعمت زاده درخشیده به برکت مکتب اهل بیت است.

دکتر تیموری ریاست دانشگاه در مراسم تکریم از دکتر نعمت زاده بیان کردند بسیار خوشحال و خرسندم که به بهانه پاسداشت و تکریم از مقام شامخ یکی از ستارگان علمی استان مازندران و ایران و خانواده دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی توفیق میزبانی عزیزان را داریم که قدم رنجه کردند و در دانشگاه حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شاید این مراسم کمترین کار یا وظیفه دانشگاه و بنیاد ملی نخبگان استان برای ستارگان و دانشمندان علمی استان باشد ادامه داد استان مازندران سرشار از بزرگان و نخبگانی است که مانند ستاره های در آسمان علمی این استان می درخشند و حتی بسیاری از آنها افتخارات ملی و بین المللی را برای استان مازندران کسب کرده اند.وی گفت برگزاری چنین مراسماتی که فقط شامل تکریم باشد نمی تواند ادای دین نسبت به این بزرگان باشد و تکریم به تنهایی کفایت نکند و باید حتما الگو سازی از این عزیزان که واقعا الگوهستند انجام شود و بخشی از این الگو سازی با کتاب زندگی نامه آقای دکتر نعمت زاده که به همت بنیاد ملی نخبگان استان تهیه و تنظیم شده است محقق شده و ساده ترین نتیجه ای که میتوان از این کتاب گرفت این است که انسان بزرگی مانند دکتر نعمت زاده از بستر ی از مشکلات و معضلات سر برآورده و این الگویی بی بدیل است

دکتر تیموری بیان داشت، دکتر نعمت زاده مدرسی بسیار خبره، پرتوان و خستگی ناپذیر و همچنین مدیری بسیار بی ریا، خاکی، جسور و بدون آلایش ظاهری دیدم . کمتر کسی همه این صفات خوب و نیک را با هم یکجا می تواند داشته باشد الکو سازی از چنین محققانی وظیفه و تکلیف ماست و تشکر میکنیم از همه عزیزانی که قبول دعوت کردند تا ثابت شود که دانشگاه کارخانه انسان سازی و مبدا تحولات است و دانشگاهیان به ویژه بزرگان دانشگاهی که همه زندگیشان را وقف توسعه و پیشرفت علمی این کشور کردند

دکتر تیموری گفت یکی از ویژکی های خاص دکتر نعمت زاده در کنار مسائل علمی و جسارت در تحقیق ، اعتماد دینی و قلبی خود را با مسائل علمی پیوند زدند و یکی از توفیقات شاخص ایشان پیوند مسائل علمی و معرفت الهی است خدا محوری توجه به آمیزه ها و آموزه های قرانی در تمام زندگی خانوادگی و علمی اسشان ساری و جاری است

دکتر آزاد بخت رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران در ابتدای این مراسم ضمن خیر مفدم به مهمانان بیان داشت این بنیاد در ضمینه نحبگان جامعه کارهای مختلفی انجام می دهد و در چهار محورفعالیت دارد . این محور ها شامل شناسایی نخبگان هدایت نخبگان حمایت نخبگان بهره گیری از نخبگان می باشد. در هر یک از این محور ها بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح های که با نام شهیدان مزین شده است برای نخبگان برنامه ریزی و حمایت می کند و از توانمندی این عزیزان برای مشکلات و مسائل علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بهره گیری می کند

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های این بنیاد تکریم از نخبگان است که هر ساله بنیاد ملفی نخبگان به هر استان اجازه تجلیل و تکریم از چهره برجسته نخبگان استان را می دهد . استان مازندران علاوه بر مراسم تجلیل یک کتاب در مورد آن استاد به نگارش در می آورد که شامل زندگی نامه و فعالیت های علمی و نظرات مختلف خانواده و همکاران و دانشجویان ئر مورد آن شخیت است و هدف بنیاد از تهیه و تنظیم کتاب اکوسازی پایدار است.

وی ادامه داد کتاب مختص دکتر نعمت زاده که «ندا آمد که قدر نعمت را بدانیم» نام دارد و حدود ۲۵۰ صفحه است.