معرفی دو رقم جدید برنج “طارم روشن” و “طارم شهریار” در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

رقم جدید برنج “طارم روشن” و “طارم شهریار” در چهل و هفتمین جلسه کمیته معرفی رقم سازمان تحقیقات اموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.

رقم جدید برنج “طارم روشن” با ویژگی‌های عملکرد بالا (پرمحصول)، معطر و زودرس، قابلیت کشت سازگاری و پایداری مطلوب مناسب کشت در کلیه استان های برنج خیز کشور در چهل و هفتمین جلسه کمیته معرفی رقم به تاریخ ۲۶/۲/۸ با نام “روشن” معرفی شد.

همچنین در این جلسه رقم جدیدی برنج “شهریار” با ویژگی‌های عملکرد بالا (پرمحصول)، عطر متوسط و زودرس، قابلیت کشت سازگاری و پایداری مطلوب مناسب کشت در کلیه استان‌های برنج خیز کشور هم معرفی شد.

این موفقیت را به تمامی کشاورزان عزیز، جامعه دانشگاهی و گروه تحقیقاتی اصلاح برنج پژوهشکده ژنتیک و زیست‌فناوری کشاورزی طبرستان تبریک گفته موفقیت روزافزون این پژوهشگران را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

شایان ذکر است پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان در سال ۱۳۸۵  با رسالت و اهداف معین و پس از موافقت نهایی وزارت علوم  تحقیقات و فناوری و مجلس شورای اسلامی تأسیس شد و دارای گروه‌های بهنژادی و بهزراعی برنج، مرکبات، گیاهان دارویی، مهندسی ژنتیک و بیولوژی مولکولی می باشد.