همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد.

با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب؛

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت آیت الله مفتح، همایش رسالت حوزه و دانشگاه در گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح، همایش مشترک حوزه و دانشگاه امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد.

قربانعلی نعمت زاده، دبیر کارگروه وحدت حوزه و دانشگاه مازندران در این مراسم با تأکید براین که امروز نیازمند یک وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه هستیم، گفت: وحدت میان این مرکز مهم علمی کشور باید تحقق عینی یابد.

وی، وحدت میان حوزه و دانشگاه را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و افزود: اگر این وحدت به صورت عملی محقق شود به طور حتم شاهد تحولات اساسی در کشور خواهیم بود.

نعمت زاده با بیان این که جدایی حوزه و دانشگاه از یکدیگر عواقب جبران ناپذیری را برای کشور در پی خواهد داشت، بیان داشت: در سایه وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی درعرصه‌های مختلف خواهیم بود.دبیرکارگروه وحدت حوزه و دانشگاه مازندران با تأکید بر این که وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه تنها با یک همایش و نشست تحقق نخواهد یافت، افزود: این ارتباطات و تعاملات باید در طول سال و به صورت دائمی و مستمر ادامه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تحقق عملی این بیانیه مهم بسیار حائز اهمیت و راهبردی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در آن بیانیه مهم به ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره کردند که امروز حوزه‌های علمیه و دانشگاه نقش اساسی در تحقق مطالبات رهبری انقلاب دارند.

نعمت زاده با بیان این که امروز برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند افکار تمدن ساز در جامعه هستیم، افزود: قبل از این که یک جامعه تمدنی را ایجاد کنیم باید افکار جامعه تمدن ساز باشند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و تدبیر و هوشمندی امام راحل، جلوی شکاف میان حوزه و دانشگاه گرفته شد، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین با نامگذاری روزی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه از عمیق شدن شکاف میان این دو مرکز علمی کشور جلوگیری کردند.

دبیرکارگروه وحدت حوزه و دانشگاه مازندران با بیان این که وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه زمانی محقق می‌شود که این دو مرکز علمی کشور، علم را واحد بدانند، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی و تمدن ساز را مشخص کردند و امروز این وظیفه مراکز علمی و دینی کشور است که در جهت تحقق آن رهنمود‌های مهم گام عملی بردارند.

نعمت زاده با تأکید براین که امروز حوزه و دانشگاه باید در جهت تحقق عملی بیانیه گام دوم گام‌های اساسی بردارند، گفت: نقطه آرمانی در بیانیه گام دوم رسیدن به جامعه تمدنی است که در حال حاضر با آن فاصله زیادی داریم و این وظیفه حوزه و دانشگاه است که در جهت کم کردن این فاصله‌ها تلاش کنند.