بیست و هشتمین جلسه مرکز پژوهش های قرآن و علوم طبیعی دانشگاه در پژوهشکده برگزار شد.

این جلسه در روز دوشنبه۱۸آذر۹۸با حضور جمعی از روحانیون، اعضای محترم هیات علمی و کارکنان در دفتر پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان با تلاوت ترتیل آیات سوره نبا توسط آقای نورالهی آغاز شد و سپس حاج آقا هاشمی به ذکر حدیثی از حضرت امام صادق ع پرداختند:

“یُـهلِکُ اللّه‏ُ سِـتّا بِسِتٍّ: الاُمَراءَ بـالجَورِ، و العَربَ بالعَصَبیَّهِ، و الدَّهاقِینَ بالکِبرِ، و التُّجّارَ بالخِیانَهِ، و أهلَ الرُّستاقِ بالجَهلِ، و الفُقَهاءَ بالحَسَدِ. منتخب (میزان الحکمه، صفحه ۵۸۴)

خداوند شش گروه را به سبب شش خصلت نابود می‏‌کندفرمانروایان را به سبب ستمگری، عرب‏ها را به سبب تعصّب، ملاّکان را به سبب کبر، بازرگانان را به سبب خیانت، روستاییان را به سبب نادانی و فقیهان را به سبب حسادت.

در ادامه جلسه ضمن تفسیر آیات اولیه سوره نبا توسط اقای دکتر متدین و اظهار نظر اعضای حاضر ادامه تفسیر آیات مذکور به جلسه بعد موکول شد.

مصوبات این جلسه:

۱- در ابتدای هر جلسه به مدت ۱۵دقیقه توسط روحانیت حاضر در جلسه و یا آقای دکتر متدین مباحث اخلاقی بر اساس قرآن و حدیث مطرح گردد.

۲- مقرر شد هر کدام از اعضا و اساتید حاضر در جلسه با مراجعه به قرآن کریم آیات مربوط به رشته تخصصی خود را جستجو و با اعلان قبلی به دبیرخانه مرکز و اطلاع رسانی به اعضای جلسه در قالب یک سخنرانی ۲۰دقیقه ای ارائه مطلب نمایند.

۳- سخنران جلسه بعد آقای دکتر خالقی مقدم با بحث اعجاز عددی قرآن و حرکت گهواره ای زمین ارائه مطلب خواهند نمود. همچنین مقرر شد مقاله مذکورتوسط آقای دکتر خالقی برای دبیرخانه ارسال گردد.

۴- سخنران دو جلسه بعد آقای دکتر نعمت زاده هستند با بحث بطلان داروینیسم که در قالب دو مقاله برای اظهار نظر سایر اعضا فرستاده شد.

۵- مقرر شد برای اعضای مرکز پژوهش های قرآنی  دانشگاه در تاریخ ۹الی۱۲ بهمن سفر به مشهد مقدس توسط آقایان دکتر نعمت زاده و متدین برنامه ریزی گردد.

۶- مقرر شد اطلاعیه ثبت نام سفر فوق الذکر توسط آقای نوراللهی اماده شده و ثبت نام از روز بعد انجام شود. بعنوان بیعانه ثبت نام مبلغ۱۰۰هزار تومان از اعضا دریافت شود که در صورت انصراف مبلغ فوق  مسترد  نخواهد شد.

۷- مقرر شد هزینه رفت و برگشت اعضا به مشهد توسط مرکز و مابقی هزینه ها توسط شرکت کنندگان پرداخت گردد.

۸- ثبت نام برای اعضای خانواده با پرداخت هزینه توسط شرکت کنندگان بلامانع است.

۹- مقرر شد در خصوص امکان حضور اساتید دانشگاه در قالب ضیافت اندیشه  در این اردو و یا اردوهای مشابه امکان سنجی لازم توسط آقای دکتر دهستانی انجام و نتیجه جلسه بعد گزارش گردد.

۱۰- مقرر شد در خصوص همایش بین رشته ای قرآن و علوم زیستی تعداد مقالات شفاهی بیشتر و مقالات مکتوب کمتر شود.

۱۱-  مقرر شد اسناد اولین همایش ملی قرآن و انگاره های زیستی و همچنین سایت همایش و سایت مرکز پژوهش های قرآن و علوم طبیعی دانشگاه تحویل آقای نورالهی شود.

۱۲- در این جلسه آقای نورالهی بعنوان مسئول دبیرخانه و مسئول سایت مرکز پژوهش های قرآن و علوم طبیعی دانشگاه برگزیده شد.

این جلسه با ۱۲ مصوبه و با ذکر صلوات در ساعت ۱۱:۴۰ به پایان رسید.